Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler Nelerdir?
19 Haziran 2024 Çarşamba

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler Nelerdir?

Bazı bakterilerden, virüslerden ve bulaşıcı hastalıklardan korunmak için bağışıklık sisteminizin güçlü olması oldukça önemlidir. Bağışıklık sistemi, vücudun ihtiyaç duyduğu şekilde beslenememesi durumunda zayıflar ve birtakım bakterilerin vücuda girmesine neden olur. Yaş ilerledikçe bağışıklık sistemi zayıflar ve belirli bir yaşa geldikten sonra kesinlikle sağlıklı ve dengeli beslenmek birtakım hastalıklara yakalanma oranını büyük bir ölçüde düşürür. Yeterli ve dengeli beslenme özellikle de kış aylarında bulaşan hastalıklardan korunmamıza yardımcı olur.

Sağlıklı beslenmek bağışıklık sistemini destekleyen en önemli etkendir. Vücudumuzun ihtiyaç duyduğu kadar vitamin, mineral, karbonhidrat ve proteini karşılayarak bağışıklık sistemimizi güçlendirmemiz mümkündür. Yeterli ve dengeli beslenmediğimiz takdirde ise birtakım hastalıklara yakalanma oranımız artar ve hastalıkların iyileşme zamanı gecikir. Bağışıklık sistemini güçlendirilmesi belirli bir vitamin ya da besin gurubu ile sağlanamaz. Birçok vitamin, mineral, yağ asitleri, aynı zamanda protein miktarı ve karbonhidrat yani genel beslenme ile sağlanabilir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Selenyum Açısından Zengin Besinler
Balık, kırmızı et, hindi eti ve ay çekirdeği gibi selenyum açısından oldukça zengin besinler vücudu kolon, meme, mesane, prostat ve akciğer kanseri gibi hastalıklardan koruyarak bağışıklık sistemini güçlendirir.

A Vitamini İçeren Besinler
Vücutta A vitamininin eksik olması bağışıklık sistemini zayıflatır ve bazı hastalıklara yakalanmamıza neden olabilir. Havuç, balık, yoğurt, inek sütü, ıspanak ve karalahana A vitamini açısından oldukça zengin besinlerdir.

B2 Vitamini İçeren Besinler
B2 vitamini bakteriyel enfeksiyonlara karşı vücudu korur ve vücudun direncini artırır. Bu nedenle oldukça fazla miktarda B2 vitamini içeren, yumurta, peynir, mantar, badem, balık, susam, pirinç, kuru fasulye, darı, incir ve elma gibi besinler bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine yardımcı olur.

B6 Vitamini İçeren Besinler
Vücutta B6 vitamininin eksik olması virüs ve bakterilerin vücudumuza çok kolay girmesine neden olur. Şam fıstığı, sarımsak, toz biber ve esmer pirinç gibi besinler B6 vitamini bakımından oldukça zengindir ve bol tüketildiği takdirde bağışıklık sistemini güçlendirir.

C Vitamini İçeren Besinler
Portakal, mandalina, çilek, yeşil biber, kavun, brokoli, karnabahar, soğan, domates, limon ve ahududu gibi C vitaminli besinler birçok kişinin de bildiği üzere bağışıklık sistemini önemli ölçüde kuvvetlendirerek vücudu hastalıklara karşı korur.

D Vitamini İçeren Besinler
Yeterli miktarda D vitamini ihtiyacının karşılanması vücudu hastalıklara karşı daha da güçlendirir. Soya sütü, mantar, yumurta, inek sütü, tereyağı, peynir, uskumru, ton balığı, somon balığı gibi balık türleri oldukça büyük miktarda D vitamini içeren besinlerdir.

Çinko İçeren Besinler
Çinko minerali bağışıklık sistemini oluşturan hücrelerde az miktarda bulunur ve eksikliğinde hücrelerin çalışmasını engeller. Bezelye, bamya, ıspanak, mantar, kuruyemiş ve kırmızı et gibi besinler vücudun çinko ihtiyacını karşılayacak olan besinlerdir. Fakat vücutta oluşabilecek çinko mineralinin fazlalığı bağışıklık sisteminin görevini engelleyebilir. Bu nedenle çinko takviyeleri kesinlikle doktor kontrolünde kullanılmalıdır.

Diğer Bağışıklık Güçlendirici Besinler
Ayrıca yeşil çay, mercimek, biberiye, adaçayı, kekik, karabiber, maydanoz, zencefil, bal, kaju, zerdeçal, istiridye, kabak, pazı, brokoli ve soğan gibi besinler de bağışıklık sistemini kuvvetlendiren besinler arasında sayılabilir.

Sonuç
Eğer ki bağışıklık sisteminizi olumsuz bir şekilde etkileyen bir hastalığınız varsa yalnızca beslenmenize dikkat ederek hastalıklara yakalanma oranınızı azaltabilirsiniz. Vücudun işlevlerini düzenli şekilde yerine getirebilmesi için ihtiyacı olan besin ögelerinin, minerallerin ve vitaminlerin dengeli bir biçimde alınması önemlidir. Bütün bu besinlerin yanı sıra, bağışıklık sistemini güçlendirmek için günde yaklaşık 2,5 litre su içmeyi ihmal etmemek ve aşırı derecede şeker tüketiminin bağışıklık sistemini çökertmesi nedeniyle mümkün olduğunca şeker içeren besinlerden ve şekerden uzak durmak oldukça önemlidir.

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni